جواد روشن

گشاده رویی، سرآغاز نیکی است

جواد روشن

گشاده رویی، سرآغاز نیکی است

بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ...
با مهربانی وارد شوید...
بایگانی
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

دکترسید جواد حسینی :  اکنون ۴۱.۸ دهم درصد از دانش آموزان استان  خراسان رضوی در رشته های فنی و ۵۸ درصد از آنان در سایر رشته ها در حال تحصیل هستند ،اظهارکرد:با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان سعی ما توزیع متوازن دانش آموزان در تمام رشته های تحصیلی و براساس نیاز جامعه است که  درهمین راستا دانش آموزان برای ورود به رشته تجربی باید دارای معیار های خاص تحصیلی باشند.


وی با اشاره به اجرای طرح توزیع متوازن دانش آموزان در سطح رشته های تحصیلی در مدارس استان ادامه داد:گرایش خانواده ها در دوره دوم متوسطه به سمت رشته های تجربی افزایش یافته و این درحالی است که این گرایش در سطح رشته های علوم انسانی ،ریاضی و فنی و حرفه ای کاهش داشته است.
دکتر حسینی افزود: سیاست ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های علوم تجربی به لحاظ کمی، رشته علوم انسانی به لحاظ کیفی و رشته های ریاضی و فنی و حرفه ای به لحاظ کیفی و کمی است.
و براساس برنامه ریزی ما ۴۵ درصد از دانش آموزان استان باید در رشته های فنی تحصیل کنند گفت:در همین راستا طرح های مختلفی از جمله اعزام هادیان فنی،تجاری کردن محصولات دانش آموزان،ایجاد ارتباط بین هنرستان ها و مراکز صنعتی با ایجاد دبیرخانه های مختلف  و ایجاد دفتر ارتباط با دانشگاه در استان اجرا شده است.
وی با اشاره به وجود ۴۰ رشته هنرستانی و ۱۴۰ رشته کارودانش در سطح  ۹۰۰ هنرستان در استان عنوان کرد: یکی از برنامه های ما ایجاد هنرستان های جوار در کنار شهرک ها و مراکز صنعتی در استان است که مقدمات اجرای این طرح نیز فراهم شده است.
این مسوول نیاز به مدارس جدید در اموزش وپرورش خراسان رضوی را ضروری اعلام کرد ودر عین حال گفت : با توجه به اضافه شدن ۶۰۰ مدرسه درسال گذشته به تعداد مدارس استان امسال کمبودی درزمینه میزان فضاهای آموزشی برای این تعداد کلاس اولی نداریم.
وی با اشاره به مدارس دوشیفته  در سطح استان نیز افزود: در حال حاضر تعداد ۷۲۴ مدرسه در سطح استان دوشیفته هستند که از این میزان ۳۵۸ مدرسه پسرانه و ۲۷۹ مدرسه دخترانه است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۳۰
جواد روشن

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.