ملاک های ارزیابی سوالات امتحانی نوبت دوم دروس پایه های هفتم و هشتم
11- اطلاعات مربوط به سربرگ کامل است.
(مشخص بودن تعداد صفحات سوال و شماره هر صفحه، ساعت شروع، تاریخ و نوبت امتحان، نام درس و رشته، پایه تحصیلی و.....)
2- زیبایی ظاهری سوالات رعایت شده است.
(خوانا بودن، فونت سوالات، رعایت فاصله بین سوالات، کیفیت پرینت مخصوصاً درست و واضح بودن اعداد، علائم و نشانه ها و...)
3- قواعد دستوری، نگارشی و املایی رعایت شده است.
4- سوالات سلیس، روان و بدون ابهام نوشته شده است.
5- در متن سوالات، کلمات منفی مشخص شده است.
6- از انواع سوالات عینی و ذهنی استفاده شده است.(صحیح-غلط، کامل کردنی، جور کردنی، چند گزینه ای،کوتاه پاسخ، تشریحی و...)
7- سوالات بخش عمده ای از اهداف آموزشی کتاب را در بر دارد.
(پرهیز از مطالب کم اهمیت، پاورقی، مطالعه آزاد، موارد حذفی و...)
8- زمان پاسخگویی به سوالات متناسب با زمان مندرج در سربرگ است.
9- توالی و ترتیب منطقی سوالات رعایت شده است.
10- نحوه توزیع بارم بندی کتاب های درسی در سوالات رعایت شده است.
11- بارم هر سوال متناسب با پاسخ آن است.
12- هرسوال یک هدف مهم ویا چند هدف جزئی مرتبط باهم را سنجیده است
13- سوالات در سطح دانش و فرادانش طراحی شده است.
14- اصل انتخابی نبودن سوالات رعایت شده است.
15- صورت هر سوال راهنمای پاسخ سوالات دیگر نمی باشد.
16- شکل ها و تصاویر رسم شده واضح و مرتبط با سوال است.
17- قواعد طراحی سوالات عینی، رعایت شده است.
18- تعداد سوالات متناسب با آزمون است.